Jak bezpiecznie importować z Chin? Warszawa, 9.01.2020

Szkolenie IMPORT Z CHIN, Warszawa 9.01.2020 r.

Zapisz się na szkolenie

Miejsce: Green Business Center, Warszawa, ul. Leszno 12.

Czas: 9.00 - 18.00

Cena: 790 zł plus Vat. Rabat 10% przy rezerwacji miejsca i płatności dokonanej  do 10.12.2019.

Cena zawiera: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad. Mają Państwo także możliwość wcześniejszego przesłania pytań dotyczących zagadnień importowych, na które odpowiemy w trakcie szkolenia.

Motto szkolenia: lepiej zapobiegać niż leczyć.

Szkolenie adresowane jest do kadry zarządzającej i pracowników działów importu oraz dla wszystkich osób planujących rozpoczęcie działalności importowej.  Szkolenie zawiera kompendium wiedzy niezbędnej do prowadzenia bezpiecznego i opłacalnego importu. Program oparty jest na wieloletniej osobistej praktyce osób prowadzących szkolenie oraz ich doświadczeniach wynikających z bezpośredniej współpracy z partnerami chińskimi.

Inne miasta i terminy:

Wybierz termin i zapisz się, a następnie otrzymasz potwierdzenie udziału w szkoleniu.

Program szkolenia.

  • Przygotowanie do importu z Chin.

    • Co importować? Jak dokonać analizy rynku zbytu oraz  możliwości sprzedażowych?
    • Na jakich towarach można zarobić?
    • Jak  i gdzie szukać chińskich dostawców i producentów?
    • Producent czy pośrednik? Jak analizować informacje w chińskich serwisach internetowych?
    • Jak wybierać i kupować towary z chińskiej oferty?
    • Którego dostawcę wybrać i dlaczego?
    • Jak nawiązać współpracę na odległość?
    • Jak sprawdzić kontrahenta chińskiego lub do kogo się zwrócić o pomoc w sprawdzeniu?
    • Jak zacząć  opłacalny import? Zasady pisania zapytania ofertowego, co powinno zawierać i dlaczego?

    Różnice kulturowe i ich wpływ na sposób myślenia, komunikacji oraz  prowadzenia biznesu przez Chińczyków.

    • Podstawowe różnice kulturowe i ich wpływ na sposób myślenia Polaków i Chińczyków.
    • Główne zasady chińskiej kultury biznesu.
    • Co to jest guanxi, dlaczego jest tak ważne? Jak budować guanxi z chińskimi partnerami?
    • Pojęcie twarzy i jej znaczenie w relacjach z Chińczykami.
    • Język komunikacji: angielski czy chiński? Specyfika komunikacji w języku angielskim- pułapki i zagrożenia.
    • Dobór i znaczenie słów podczas komunikacji z Chińczykami. Jak mówić i pisać, aby  być dobrze zrozumianym? Jak słuchać, aby zrozumieć Chińczyków?
    • Zasady zachowania podczas spotkań biznesowych: targi, wizyty w Chinach, zapraszanie kontrahentów do Polski.

    Co kupujemy? Produkt z punktu widzenia dostawcy chińskiego.

    • Elementy składowe produktu.
    • Akcesoria dodawane do produktu.
    • Oznakowania produktów i ich opakowań.
    • Jakość deklarowana a jakość rzeczywista.
    • Zasady określanie jakości zamawianego produktu.
    • Wpływ jakości elementów składowych na trwałość i finalną cenę produktu.
    • Rodzaje opakowań, ich wpływ na cenę i jakość produktu oraz bezpieczeństwo w transporcie.
    • Certyfikaty i dyrektywy wymagane dla różnych branż i towarów. Znak CE.

    Produkcja w Chinach pod marką własną lub licencyjną.

    • Zasady zamawiania produktów wg własnych projektów.
    • Sprecyzowanie wymagań jakościowych produktu finalnego.
    • Co to jest licencja? Proces zakupu, koszty, wymagania licencjodawców.
    • Warunki jakościowe oraz system kontroli produkcji i dystrybucji artykułów licencyjnych.
    • Zasady przygotowania wzorów i plików graficznych.
    • Rodzaje druku, możliwości i ograniczenia z tym związane. Matryce, wykrojniki, techniki druku i ich wpływ na cenę.
    • Jak uniknąć błędów w przygotowaniu wzornictwa?
    • Rola i znaczenie próbek przedprodukcyjnych.
    • Wielkości zamówienia a optymalizacji załadunku i kosztów transportu.
    • Monitorowanie produkcji i kontrola jakości. Kiedy i co kontrolować?
    • Zasady pracy podczas inspekcji produkcji/załadunku.
    • Inspekcja produkcji na zlecenie. Komu zlecić i co kontrolować?

    Realia czasowe w imporcie.

    • Czas produkcji w praktyce.
    • Chińskie święta i ich znaczenie dla ustalaniu harmonogramu produkcji i terminu wysyłki.
    • Zasady określania wymagań terminowych.
    • Jak uniknąć opóźnień produkcyjnych?
    • Wpływ terminu produkcji i wysyłki na ostateczną cenę produktu.

    Negocjacje z kontrahentami chińskimi.

    • Podstawowe zasady negocjacji z kontrahentami chińskimi.
    • Znaczenie różnic kulturowych podczas negocjacji.
    • Znaczenie hierarchii podczas negocjacji.
    • Jak dobrać optymalny zespół negocjatorów?
    • Efektywny styl negocjacji z Chińczykami.
    • Jak uzyskać dobrą cenę?
    • Negocjacje dotyczące reklamacji.

    Organizacja transportu z Chin. Załadunki kontenerowe i drobnicowe.

    • Rodzaje transportu z Chin.
    • Transport morski FCL/LCL.
    • Transport kolejowy FCL/LCL.
    • Transport lotniczy.
    • Specyfika transportu kontenerowego, rodzaje kontenerów.
    • Optymalizacja transportu: czas i koszt.
    • Dokumentacja w imporcie. Przykłady dokumentów.
    • Jak zadbać o otrzymanie prawidłowych dokumentów?
    • Zasady współpracy ze spedytorem: umowa spedycji a umowa przewozu.
    • Incoterms 2010 w handlu z Chinami. Jak ustalać warunki z chińskim dostawcą? Rozszyfrowujemy skróty: EXW, FOB, CIF, DAP i inne.
    • Pomyłki w dokumentach. Jakie są ich skutki prawne, czasowe i finansowe?

    Procedury celne i podatkowe. Dokumentacja, taryfikacja, należności.

    • Cło, akcyza, VAT - co musimy doliczyć do kosztów zakupu w czasie odprawy celnej?
    • Jak ustalić prawidłowe stawki i sposób wyliczenia należności celnych?
    • Jak ustalić wymagane kontrole przy imporcie (Sanepid, Inspekcje fitosanitarne, weterynaryjne, etc)?
    • Niezbędne dokumenty i certyfikaty (np. rodzaje faktur, CE, świadectwa pochodzenia).
    • Gdzie i jakim trybem możemy dokonać odprawę celną (odprawa uproszczona, odprawa w UE, zwykła)?
    • Rodzaje procedur celnych (import, eksport, uszlachetnienie, tranzyt, skład celny, etc.)
    • Zwolnienia z cła przy imporcie.
    • Zwroty cła np. na skutek reklamacji. Czy to realne?

    Prawne aspekty współpracy z Chinami.

    • Czy warto podpisywać umowę z chińskim kontrahentem? Konsekwencje braku umowy.
    • Niezbędne zapisy w umowie.
    • Sposoby weryfikacji wiarygodności i rzetelności kontrahentów.
    • Sposób postępowania w sprawach spornych.
    • Popularne oszustwa i sposoby ich zapobiegania.
    • Ochrona nazwy firmy, znaków towarowych  oraz wzorów. Procedura rejestracji.
    • Zagrożenia związane z brakiem ochrony prawnej.
    • Ryzyka związane z płatnością.

    Kalkulacja kosztów importu z Chin.

    • Składniki kosztowe importu.
    • Jak sporządzić prawidłową wycenę kosztów zakupu z uwzględnieniem wszystkich elementów składowych produktu oraz kosztów pozostałych (transport, ubezpieczenie, cło, podatki, próbki, wysyłki, inspekcje, etc.)?
    • Błędy w kalkulacji kosztów importu i ich skutki.

    Wyjazd do Chin.

    • Dlaczego warto pojechać do Chin?
    • Jak samodzielnie zaplanować i zorganizować misję handlową?
    • Koszty wizy, przelotów, hoteli, transportu w Chinach. Jak i gdzie to wszystko załatwić?
    • Optymalizacja kosztów wyjazdu i pobytu w Chinach.
    • Jak się przygotować do wyjazdu na chińskie targi? Zasady pracy na targach.
    • Które targi wybrać? Gdzie szukać informacji?
    • Zasady pracy podczas wizyt na targach i w chińskich fabrykach.

    Jak zrozumieć Chińczyków? Dlaczego jest to ważne?

    • Chiny i Chińczycy, czyli z czym się zetkniecie po wyjściu z samolotu?
    • Zasady bezpieczeństwa podczas pobytu w Chinach.
    • Jak wygląda chińskie biuro i fabryka?
    • Kuchnia chińska oraz zasady zachowania przy stole.
    • Różnice w komunikacji niewerbalnej pomiędzy Polakami a Chińczykami.
    • Tematy tabu i tematy dozwolone podczas rozmów.
    • Bariery komunikacyjne, zachowania niestosowne, sposoby ich przewidywania i unikania.

    Prowadzący

    Cele szkolenia:

    • Przygotowanie do prowadzenia samodzielnego  importu z Chin.
    • Przekazanie zasad produkcji w Chinach.
    • Dostarczenie wiedzy dotyczącej standardów komunikacji z partnerami chińskimi.
    • Przedstawienie różnic kulturowych mających wpływ na współpracę z Chińczykami.
    • Prawne aspekty współpracy z Chi

Korzyści dla uczestników:

  • Zdobycie wiedzy niezbędnej do prowadzenia samodzielnego importu w sposób  zgodny z  własnymi  planami i oczekiwaniami - od pomysłu do realizacji.
  • Rozwinięcie umiejętności przewidywania  pułapek i zagrożeń na wszystkich etapach współpracy z chińskimi dostawcami.
  • Wykształcenie umiejętności kompleksowego postrzegania zagadnień importowych: od planu wstępnego poprzez negocjacje, korespondencję handlową, kontrolę produkcji aż do dostarczenia na półkę.
  • Zdobycie narzędzia do sporządzania prawidłowej kalkulacji kosztów importu.
  • Poznanie różnic kulturowych mających wpływ na jakość współpracy z kontrahentami.
  • Podczas całego szkolenia możliwość konsultacji indywidualnych kwestii importowych z ekspertami prowadzącymi.

Szkolenia odbywają się w profesjonalnych nowoczesnych salach (klimatyzacja, wifi, rzutnik).

Zapisy